2009. március 27., péntek

Ananászos misu


Azt, h milyen az íze, azt még nem tudom, de az összetevőkből ítélve, nem lehet rossz. Jövő héten piknikezünk, ha az időjárás is engedi és epermisut kértek tőlem. Bár, sztem, ez nem kimondottan piknikes étek. Igazándiból, ez két receptből tettem össze. A tutitippek oldalon volt az ananászos misu ill. Stahl epermisujából.

Hozzávalók:

2 doboz konzerv ananász
3dkg vaj v margarin
5dkg cukor
1cs. + 4db babapiskóta (tescos használtam)
25dkg mizo natúr vajkrém (eredetileg mascarponet ír, de az nagyon drága)
20dkg fehér csoki
1 citrom
menta
kókuszlikőr helyett blue curacao-t használtam, mivel nem kaptam mást :)
ananászlé
1dl tejszín
pár db körszeletes ananász

Az ananászt lecsepegtettem, majd darabokra vágtam. Egy kis lábosban felolvasztottam a vajat, majd a cukrot és beledobáltam az ananászt és megpároltam. Majd félretettem hűlni. A levét leöntöttem, tettem még hozzá ananászlét ill. a likőrből is. Ebben áztattam a babapiskótákat.
A krémhez felolvasztottam a csokikat, hozzáadtam a vajkrémhez, ill. hozzáöntöttem a tejszínt és egy kis ananászlét, mentát és citromhéjat és pár csepp citromot.
Egy jénai tálban a megáztatott babapiskótával indítottam, majd rá a kihűlt ananász fele, krém fele, egy kis kakaópor, babapiskóta maradék ananász, maradék krém. A tetejére tettem még félbevágott körszeletes ananászt és meghintettem kakaóporral. Hűtőbe tettem, h az ízek jól megismerhessék egymást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése