2009. március 27., péntek

fokhagyma krémleves + tepsis tészta

Vmelyik nap vettem multi csomagolásban főzőtejszínt, adtak hozzá két tasak görög rakott burgonya alapot. Gondoltam, majd azzal, az alapján elkészítjük. Igen ám, de a hátulján találtam egy jobbank ígérkező receptet.

Mediterrán rakott tészta. Én átneveztem tepsis tésztának :)

hozzávalók:
25dkg orsó tészta, 40 dkg darált hús, 1 tasak knorr görög rakott burgonya alap, 1dl tejszín - nekem egy kicsit több löttyent bele - 20 dkg feta sajt, 2 paradicsom, 1-2 gerezd fokhagyma, citromlé, 1-2 ek olívaolaj, só, amit még tettem hozzá: pizza fűszerkeverék, 2-3 szardellafilét, csak óvatosan, mert ugye a feta is sós, meg ez a szardella is...

A tésztát megfőzöm, leszűröm. A darált húst kevél olívaolajon a zúzott fokhagymával megpirítom, 5dl hideg vizzel felöntöm, belekeverem a tasak tartalmát és folyamatos kevergetés mellett felforralom. Sajt felét elmorzsolom és a szószhoz adom, és egy kis citromlevet csepegtetek belé. A paradicsomot megmosom, kockázom. A tésztát a húshoz keverem, rárakom a paradicsomot. Maradék sajtot elkeverem a tejszínnel és itt raktam bele a fűszereket és a szardellát, szerettem volna még egy kis olívabogyót is, de épp nincs itthon. Ráöntöm a tésztára és kb. 30 percig sütöm.





Fokhagymakrémleves
Ez megint két receptből tevődött össze, az egyik Beatbulltól, a másik Ízbolygótól.
hozzávalók:
1 fej fokhagyma, 3 dl tejszín, 7dl húsleves alaplé, 2,5 ek vaj+0,5 kanál olívaolaj, 2ek liszt, frissen reszelt szerecsendió, só, bors, kakukkfű, házi vegetám, konyak helyett whiskeyt találtam, citromlé, 2-3 szelet kenyér, olívaolaj, márványsajt helyett penészes :)
Felolvasztottam a vajat az olívaolajjal, belenyomkodtam a fokhagymát - nem tudom miért így csináltam - kicsit sütöttem, rászórtam a lisztet és elkavartam. Majd felöntöttem az alaplével és a tejszínnel. Fűszereztem, majd botmixereztem. Beleöntöttem a citromlevet is, újra fűszerez, majd a konyak, és legvégén két kis gerezd sajtot is adtam hozzá. Újra összerottyantottam és késznek tituláltam.
Kockára vágtam a kenyeret, 2-3 ek olívaolajat felforrósítottam, rádobtam a kenyereket.Forgatás, pirulás, csöpögtetés.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése