2009. március 27., péntek

Teakeverékek

Teázom és kávézom egyszerre. A fejfájásom miatt jót tesz a fűzfakéreg tea, de az iszonyatosan szörnyű ízvilágú. Úgyhogy kevertem még hozzá levendulát, bodzát, körömvirágot és hársfát, mivel néminemű köhögés és orrfolyást is észleltem. :)

Így télvíz idején, sztem többet teázunk, én legalábbis így vagyok vele. Annak idején (2004) mikor Erdélyben jártunk, sogórnőm elkérte az ottani tea összetételét. Nagyon finom, így közzé teszem itt is:
A teához a hozzávalókból egy marék kell.
1.tea hozzávalói:
- Fodormenta
- Cickafark
- Zsurló
- Körömvirág
- csipkebogyó vagy bodza (amit nálam ittál abban bodza volt)
- áfonya bogyó vagy ágacska


2.tea hozzávalói:
- Bodza
- Hársfa
- Csipkebogyó
- Fodormenta
- Akác


Gyógynövényboltba , majdnem mindent lehet kapni , egyedül az áfonyabogyó nem volt , de volt ág.Jó kutyulást!

Ahogy elnézem az összetevőket épp jó kis a mostani köhögös, prüsszögős napokra. :) No meg, itt van Lilafüge összeállítása is a dáthás napokra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése