2009. június 17., szerda

ribzlibor

Tegnap cseresznyeszedés közben jött a telefon, h akkor lehet menni ribizlit szedni. Keddre sikerült betábláznom. Igen ám, de mit kezdjek vele. Lekvárnak indult, de bor lesz belőle. Mivel a sofőrjeim kérdezgettek, h miért vagyok én mindig fáradt. Mondtam nekik, h itt a nyár, cseresznyemagozás, ma elrakás. Rákérdeztem, h vajon tudják-e hogy készül a ribizlibor. Tudják. :) Pénteken hoznak nekem egy 30 literes üveget, amiben elkészíthetem. És mindenképp hozzak nekik majdan kóstolót. :)

Szóval, ribizlit össze kell törni, literenkénti részéhez teszünk 1,5 liter vizet és 1kg cukrot. Majd hagyjuk állni. 30 literes üvegbe csak 20-25 litert tegyünk, mivel rendesen forr. Ne tegyem hűvős helyre, de azért napot is kapjon és ne mozgassam, mert annak akkor annyi. Jó kis fejtörést okoztak, h akkor most hova is tegyem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése