2012. június 27., szerda

Meggyszörp

Van egy fa a kertben, eleinte találgatások folytak, h mi lehet, cseresznye v meggy. Nagy sokára kiderült, h meggy. :( Én nem szeretem, tehát vmi olyat kellett kitalálni, amit mindenki meg tud enni/inni. Jó sok termett rajta, szerintünk kb. 15kg meggy. Tavaly kaptam egy könyvet, Befőzések címmel, ebből kinéztem a meggyszörpöt.




Alapmennyiséget írok:

  • 2kg meggy
  • literenként 1/2-1kg cukor
  • 1 mokkáskanál benzoesavas nátrium (amúgy már szalicilt nem is lehet kapni...)
  • extraként: gyömbér, fahéj, vanília, csokis gyömbér tea, citromfű, menta, kardamom (azt hiszem ennyi)
Meggyet alaposan megmossuk, lecsepegtetjük. szárait letépkedjük, a szemeket kimagozzuk. Magokat kissé összetörjük (én a rézmozsárban tettem), tüllzacskóba kötjük és félretesszük. 
A ledarált meggy (el kezdtem húsdarálón darálni, egy idő után eldugult minden, aztán fogtam, beletettem a turmixba, így sokkal gyorsabb volt) minden literjéhez 50dkg cukorból és 0,5 liter vízből szirupot főzünk. 
A pépet belekeverjük, a tüllbe kötött magokat beletesszük, és időnként kevergetve 5-6 órát, de akár egy éjszakát is állni hagyjuk. Ekkor beletettem még a fűszereket is. A magok aromája ezalatt átjárja a szörpöt, különleges illatokat és ízt adva neki. 
Ezután a magokat kidobjuk, a levet átszűrjük, majd egyszer felforraljuk, a tartósítószert belekeverjük, és jól kimosott üvegekbe töltjük. Szárazgőzben hagyjuk kihűlni. 

Tipp:
A leszűrt meggypépet néhány lereszelt almával és egy kevés cukorral összekeverve, fahéjjal fűszerezve (azt hiszem, ezt már nem kell pluszba fűszerezni) süteménytölteléknek használhatjuk. (el tudnám képzelni a puncstorta töltelékeként) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése