2012. szeptember 14., péntek

Tészta szósz

Chili és csoki facebook-os oldalán kommentben találtam ezt a "receptet". Már kétszer készült, kóstoltuk is, finom lett! :) Még jó lenne egy adaggal készíteni, de majd kiderül, h mennyi paradicsom érik. :) 




Hozzávalók: 

  • 4kg paradicsom 
  • 2-3 szál nagyobb sárgarépa
  • 2-3 szál nagyobb fehérrépa
  • 1 db nagyobb zeller
  • 2-3 fej hagyma
  • 1 fokhagyma
  • 1/2 l olaj
  • 10-15 babérlevél ( ez kimaradt)
  • zöldfűszerek frissen szedve: bazsalikom, rozmaring, zsálya, borsikafű, izsóp, kakukkfű
  • bors
Először megfőztem a paradicsomot, majd átpaszíroztam. Miközben főtt a paradicsom, megpucoltam a sárgarépát, a fehérrépát, a zellert, a hagymát, a fokhagymát. Fél liter olajban puhára pároltam. 
Első adagnál a paradicsomlébe tettem a zöldséges egyveleget, majd a zöld fűszereket, mikor összefőttek, akkor turmixoltam össze. 
Második adagnál, szintén paradicsom, viszont a zöldséges részt először leturmixoltam és úgy adtam a léhez. 
Ehhez a mennyiséghez én adtam egy kevés tartósítószert is. 
Kb. 9-10db "uncle bens"-es üveggel lett. 
Határozottan finom! :) 

Forrás: Chili és Csoki fb oldala :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése