2012. szeptember 14., péntek

Túrógombóc

Kismamaságom alatt nagyon megkívántam a túrós dolgokat. :) Már jó párszor láttam a neten, h itt-ott feltűnt ez a finomság. Mikor a Harrerban jártunk, akkor is ettem, de hát kevéske volt, de finom. :) 
Így anyunak előterjesztettem, h szeretnék ilyet. Rendben, már ő is, rég evett, a fiúk meg annyira nem szeretik, így elkészült. 



Hozzávalók: 

  • 50dkg tehéntúró
  • 4 egész tojás
  • 2dl búzadara
  • egy csipet só
  • 2ek olaj
  • 10dkg zsemlemorzsa
  • porcukor
  • 2dl tejföl
Az áttört tehéntúrót összegyúrjuk a tojásokkal, a búzadarával meg a sóval,és legalább fél napig állni hagyjuk. Ekkor vizes kézzel kis gombócokat formázunk belőle, és sós vízben kifőzzük. 
a túrógombócot mindig tovább főzzük,mint a gyúrt tésztát, legalább 5 percig, de még akkor is ajánlatos egyet kettévágni és megkóstolni, h átfőtt-e. 
Közben olajon megpirítjuk a morzsát, és a kész, leszűrt gombócokat ebben megforgatjuk. 
Ha hagyunk, elég időt arra, h a dara megszívja magát, sosem fő szét. 
Mi talán nem forgattuk morzsába, inkább porcukros tejföllel ettük. 
Nagyon finom. 

forrás: Horváth Ilona "kacsás" szakácskönyv 

2 megjegyzés:

  1. O,Ó, jól értettem, hogy akkor most kismamaság?
    Nagy öröm, gratulálok!!! ha nem jól értettem, akkor is ölellek.
    A túrógombóc bizony finom:))

    VálaszTörlés
  2. jól értetted, kicsivel több, mint 2 hónapom van még. De a másik blogon, az addigra ameddigrén, ha van időm, szoktam róla írni. Most pótlok! :)

    VálaszTörlés