2016. január 18., hétfő

Édes savanyú csirkemell rizzsel

Csirkemellet vettem ki vasárnapi ebédre, de igazándiból nem tudtam, h mi fog belőle készülni. Keresgéltem, s erre jutott a választás. Orsi volt a kis kuktám. :)



hozzávalók:

  • 40dkg csirkemell
  • 1 nagy fej hagyma
  • 1-1 sárga, zöld, piros kalifornia paprika
  • 5ek ketchup
  • 2ek szójaszósz
  • 5ek cukor
  • 3 ek balzsamecet
  • 1 ananászkonzerv
  • currypor
  • gyömbérpor (reszeltem)
  • 2 púpozott ek étkezési keményítő (tápióka keményítő volt itthon)
  • 4 ek olaj

Hagymát hosszú szálakra, paprikát kis kockákra, húst csíkokra vágom. 
Ketchupot, ecettel, szójaszósszal, cukorral, balzsamecettel simára keverem. 
Konzervről leöntöm a lét, ha szeletelt darabokra vágom. 
Húst sózom, borsozom. Serpenyőben olajat hevítek, nagy lángon állandó kevergetés mellett megpirítom a csirkemelleket, majd kimerem, szűrőbe teszem. 
1 ek olajat teszek a serpenyőbe, rövid ideig közepes lángon sütőgetem benne a hagymát, ananászt, paprikát, majd ezeket is kiszedem a hús mellé. 
Serpenyőbe öntöm a ketchupos mártást, kis vízzel higítom és felforralom a fűszerekkel együtt. 
1ek keményítőt 1/4 l hideg vízben simára keverek és a forró mártáshoz adom. Felforralom és belerakom a húst éa zöldségekkel és az ananásszal. Összemelegítem és forrón tálalom a rizzsel. 

Forrás: ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése